منابع زبان عمومی

منابع زبان عمومی

زبان دکتری یکی از بخش های بسیار مهم آزمون دکتری است. داشتن مهارت زبان علاوه بر تاثیری که در آزمون دکتری دارد ، برای مصاحبه های دکتری و طول دوره تحصیل در مقطع دکتری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. شما برای مهارت افزایش مهارت زبان و آمادگی آزمون زبان دکتری نیاز به مطالعه منابع این درس و حل سوالات سال های پیشین درس زبان دکتری دارید.

آزمون زبان عمومی همچنان که بسیاری از داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد یا سایر آزمون های زبان با آن برخورد داشته اند به گونه ای نیست که بتوان منبع جامع و کاملی برای آن معرفی کرد و معمولا سطح کلی آشنایی با زبان داوطلبان را محک می زنند. کتابهای زیر که به عنوان منابع مناسب زبان عمومی آزمون دکتری معرفی می گردند کتاب هایی است که دقیقا آزمون های زبان عمومی را در سطح دکتری یا کارشناسی ارشد هدف گیری نموده اند و تلاش کرده اند لغات و قواعد رایج این گونه آزمون ها را به صورت مشخص تری ارائه نمایند تا داوطلبانی که معمولا با مشکل صرف زمان بر روی درس زبان عمومی مواجه هستند فراغت بیشتری برای سایر دروس خود پیدا کنند.

ما تلاش کرده ایم در این صفحه ضمن معرفی کتاب های موجود در بازار کتاب های الکترونیکی مفیدی را جهت دانلود در اختیار داوطلبان عزیز آزمون دکتری قرار دهیم. از داوطلبان عزیز خواهشمندیم در صورت رضایت از محتوای کتاب ، آن را به دوستان خود معرفی نمایید. با تشکر.

۱- بسته آموزشی زبان عمومی راه دکتری

۲- کتاب ۵۰۴

۳- کتاب لغات ضروری تافل ۴۰۰

۴- کتاب لغات ضروری جی آر ای

پیشینه آزمون زبان دکتری

آزمون زبان دکتری تا سال ۹۱ سوالات زیادی داشت یعنی ۱۰۰ سوال. اما سال ۹۲ تعداد سوالات به ۷۰ تا رسید و سال ۹۳ تنها ۳۰ سوال . سوالات زبان دکتری سال به سال آسان تر نیز شده است و سوالات زبان دکتری سال ۹۳ تقریبا زبان عمومی در حد ارشد بوده و اگر در آزمون ارشد مشکلی با زبان نداشتید در آزمون دکتری نیز مشکلی نخواهید داشت. سوالات زبان تمامی رشته های آزمون دکتری برای سال های ۹۰ تا ۹۳ در ادامه مطلب آورده شده است. با مطالعه این سوالات شما می توانید تا حد زیادی برای آزمون زبان دکتری آماده شوید.

ضریب سوالات زبان انگلیسی ۲ می باشد. سوالات زبان انگلیسی عمومی در آزمون دکتری نیمه متمرکز از سه بخش تشکیل شده است:

بخش گرامر (Grammar) – شامل ۲۰ سوال

بخش لغات (Vocabulary) – شامل ۴۰ سوال

بخش درک مطلب (Reading Comprehension) – شامل ۴۰ سوال